De echte fashion liefhebbers onder ons kennen het merk GCDS misschien al. Maar, voor hen die nog niet van dit merk hebben gehoord vertellen wij wat meer over dit unieke merk in deze blog. GCDS, beter bekend als ‘God Can’t Destroy Streetwear’, is een Italiaans kledingmerk dat in 2015 is opgericht door de broers Giuliano en Giordano Calza. Met Italiaans bedoelen we dan ook echt Italiaans; alle kledingstukken komen daadwerkelijk uit het Zuid-Europese land. De schoenen en accessoires worden geproduceerd in het zuiden van Italië, terwijl de knitwear, jersey en katoen in de buurt van Milaan worden geproduceerd. Het is niet voor niets dat wij aandacht besteden aan dit unieke Italiaanse kledingmerk, GCDS is namelijk nu ook verkrijgbaar bij Tip de Bruin!
‘Made in Italy’ visie
GCDC is een merk met een bijzondere visie. Giuliano Calza’s is het high-end kledingmerk begonnen met het idee om ‘Made in Italy’ een jongere benadering te geven. Voorheen werd deze term namelijk bijna altijd gebruikt bij oudere Italiaanse kledingmerken.
Nadat Giuliano zijn studieperiode in Shanghai aan de Shanghai University had afgerond keerde hij terug naar Italië. Vervolgens besloot hij in 2015 samen met zijn broer Giordano Calza een eigen kledingmerk op te richten; GCDS is ontstaan.
Samenwerking met wereldberoemde artiesten
Het merk was natuurlijk niet direct succesvol. De populariteit van het merk groeide pas echt door de Italiaanse fashion te combineren met aantrekkelijk beeldmateriaal. Hiervoor ging het merk samenwerken met met wereldberoemde foto-en videografen. Namen als Nadia Lee Cohen, Renelle Mendrano en Brianna Capozzi trokken natuurlijk erg de aandacht. Vervolgens begonnen andere beroemdheden ook interesse te tonen in het kledingmerk. De unieke en meestal ironische designs werden plotseling ook gewaardeerd door artiesten als Dua Lipa, Kali Uchis, Chiara Ferragni, Bella Hadid en Pamela Anderson.
Het meest iconische moment voor het merk was een onverwachte samenwerking tussen het merk GCDS en Barilla; een Italiaans merk voor pasta, sauzen en recepten. Hiervoor werd een capsulecollectie ontwikkeld met een doos van roze spaghetti. Ook werd speciaal voor deze collectie een video ontwikkeld. Check de ‘Dinner’s Ready’ video van GCDS x Barilla hier!
Luchtige mode
De oprichters van het merk vinden dat kleurrijke kleding een diepere betekenis moet hebben. De kleding van GCDS, dat op het eerste gezicht luchtig lijkt, heeft dan ook vrijwel altijd een diepere of humoristische betekenis. Dit is ook terug te zien bij de shirts en sweaters die je terugziet bij de items uit de nieuwe collectie. Deze zijn voorzien van tekeningen en bijzondere designs.
De reden hiervoor is volgens Giuliano als volgt: ‘Alleen degenen die positief en zelfverzekerd zijn kunnen de humor van dingen inzien”. Dit is de reden waarom zijn luchtige mode een diepere betekenis krijgt als je er goed naar kijkt, met als voorbeeld de verborgen details van Italiaans vakmanschap.
Ondertussen hebben de gebroeders Calza nog steeds als missie om de koers van het merk hoog te houden. Door zich te blijven focussen op de exclusiviteit en creativiteit van het merk is GCDS van plan om flink door te groeien. Een onderdeel hiervan is het uitbreiden van de verkooppunten door Europa. Je kan de tofste items van GCDS nu ook dus ook kopen bij Tip de Bruin! Klik hier om het GCDS assortiment te bekijken!